Om vi inte skulle komma överens

sektions delare

Om en fordonsägare till ett fordon som omfattas av en utställd garanti och inte är nöjd med ett beslut eller andra frågor som rör våra produkter och tjänster ber vi fordonsägaren ta kontakt med oss. Vi är givetvis beredda att ompröva ett beslut om t.ex. förutsättningar ändrat sig eller vi missförstått varandra. Kontakta i första hand ansvarig skadereglerare. Om en fordonsägare efter att ha kontaktat skaderegleraren fortfarande är missnöjd ber vi den skicka in ett skriftligt klagomål till:

Svensk Bilhandelsförsäkring
c/o Solid Försäkring
Att: Garantinämnden
Box 220 68
250 22 Helsingborg

Om du efter klagomål är fortsatt missnöjd kan du få ärendet prövat externt genom till exempel Allmänna Reklamationsnämnden (en statlig myndighet som prövar konsumenttvister kostnadsfritt) eller Domstolsprövning.

Observera att Svensk Bilhandelsförsäkring endast administrerar och handlägger anmälda skador under en utställd garanti på uppdrag av Garantigivaren. Om du väljer att få ärendet prövat externt är det Garantigivaren som ska anmälas in som motpart.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙